Спецвипуск: Марія Ревакович

(http://dzyga.com/podcast/wp-content/uploads/2010/04/revakovych1-500.jpg)

25 березня у ЛНУ ім. Ів. Франка у циклі вечорів "Університетський діалог" відбулася зустріч із Марією Ревакович – професором Гарварського університету та поетесою – на тему «Ґендер, географія, мова: у пошуках ідентичності в сучасній українській літературі». Марія Ревакович народилася в Лідзбарку Вармінскім, у Польщі. Середню освіту здобула в Лігниці, в ліцеї з навчанням української мови й літератури. Вищі студії почала на факультеті української філології Варшавського університету. В 1981 р. виїхала з Польщі до Італії. Відтак, в 1982 р. переправилася через океан до Канади, де продовжувала студії в Саскачеванському й Торонтському університетах. В 1987 р. переїхала до Нью-Йорка, де в Колумбійському університеті закінчила студії бібліотекознавства. У 2000 р. здобула ступінь доктора філософії в Торонтському Університеті. Нині проживає в Нью-Йорку, де працює професором-дослідником у Ратгерському Університеті і Шклярівським стипендіатом при Гарвардському Українському Науковому Інституті.

Протягом лекції п. Марія розглянула такі теми:

Національна ідентичність і література.

Роль літератури для недержавних націй (Бенедикт Андерсон (http://en.wikipedia.org/wiki/Benedict_Anderson)). Чи спроможна сучасна українська література впливати на формування національної ідентичності? Деколонізація української культури.

Дефініції поняття ідентичності.

Есенціалістський vs. постмодерний підходи. Конструювання Іншого (Стюарт Холл (http://en.wikipedia.org/wiki/Stuart_Hall_(cultural_theorist)). Значення пам’яті у процесі формування ідентичності (Моріс Хальбвакс (http://en.wikipedia.org/wiki/Maurice_Halbwachs)). Інтерпретація, осучаснення минулого. Дві основні моделі національної ідентичності: етнічна і громадянська (Ентоні Сміт (http://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D0%BD%D1%82%D0%BE%D0%BD%D1%96_%D0%A1%D0%BC%D1%96%D1%82)).

Ґендерна ідентичність.

Жінки-літератори в белетристиці і літературній критиці (антологія "Незнайома"). Самоствердження жіночої суб’єктивності і викривання ґендерних несумісностей у творах, пропонованих жінками. Поєднання ґендерної емансипації із національним питанням (Оксана Забужко "Польові дослідження українського сексу"). Пародіювання ґендерних стереотипів і кліше (Світлана Пиркало "Зелена Маргарита"). Кореляція між етнічністю і тілесною насолодою (Наталя Сняданко "Колекція пристрастей"). Проблема самоідентичності жінки в поезії (Маріана Кіяновська). Іронічне деконструювання патріархальних міфів про жінок (Мар’яна Савка). Експерименти з ґендерними ролями (Людмила Таран). = Аналіз поезії Маріани Кіяновської, Мар’яни Савки та Людмили Таран.

Регіональна ідентичність

. Історія і місце в літературному дискурсі. Витіснення історії географією (Роберто Дайнотто). Наратив малої батьківщини (проза Юрія Андруховича, Тараса Прохаська, Юрія Винничука та В’ячеслава Медвердя). Місто як простір, що уможливлює співіснування розбіжностей, вписаних у шаблон окремого історичного періоду. Київ 90-х Куркова. Розділене і антиутопічне Рівне/Ровно Ірванця. Чернівці як центр українського націоналізму у Кожелянка. Ностальгійний Львів Винничука. Використання ідеї місця у поєднанні з історією, в якій регіональна ідентичність не суперечить національній.

Мовна ідентичність.

Вибір мови як мистецького виразу і мова як протагоніст. Що таке українська література? Роль мовного чинника у визначенні національної приналежності. Паралельність літературних світів в Україні (випадок Насті Афанасьєвої (http://www.dt.ua/3000/3680/68733/)).

Метки:

Файлы из альбома

Другие файлы данного альбома ()